Tuesday, August 25, 2009

I ain't an angel

Sedang aku seronok memotong sebuah Ferrari di KESAS dalam perjalanan pulang dari kerja, aku terfikir sesuatu.

Mungkin dalam kebanyakan entries posted to my blog akan mungkin ada di antaranya yang will get people offended.

Aku fikir lagi, mungkin ada yang menganggap aku membuka aib manusia lain.

Yang sebenarnya, aku cukup ingin menjauhkan diri dari mengaibkan orang lain. Tetapi blog ini was created untuk aku tulis apa aku rasa dan apa yang aku fikir. Mungkin fikiran ku tak sama dengan fikiran orang lain. Tapi..hakikatnya ini blog aku dan aku yang punya fikiran.

Kadang-kadang aku suka menulis sesuatu yang funny berlaku dalam seharian. Atau sesuatu yang aku rasa menjengkelkan. Atau mungkin juga sesuatu yang aku rasa perlu untuk aku ketengah kan sekadar untuk peringatan terutama pada diri sendiri.

Otak manusia tidak berkembang kalau apa saja yang kita fikirkan, kita simpan dalam hati. Sharing is important.

Tapi jauh sekali niat ku untuk mengaibkan orang, kerana dalam apa saja penulisan ku yang sebegitu, tak pernah aku menamakan sesiapa, walaupun the disagreement is against my own mother. But I still let it out. I NEED to vent it out kerana mungkin itu adalah sesuatu yang aku rasa tak patut berlaku. Dan aku tak mampu mengubah keadaan.

Not because she’s my mother, I don’t talk about things that I disagree with her in my entries. I do. A lot. Hakikatnya, I won’t give names sebab itu bukan niat ku. The aim is just to get my messages across.

Bukan lah maksudnya aku ni baik, alim jauh sekali. Tetapi, yang mengajar tak semestinya pandai, kerana dia ada buku sebagai reference. Yang berdakwah tak semestinya alim, kerana kadang-kadang dia belajar dari pengalaman.



Itu cuma apa yang aku fikir.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...